24 Haziran 2012 Pazar

7 Aylık Bebek Doktor Kontrolü

7. ayımızda Alev Hanım'a kontrole, onun çok yoğun olması ve ona uygun olan zamanda da benim işyerinden izin alamayacak durumda oluşum sebebiyle gidemedik maalesef. Alev Hanım'dan randevu alamayan kişilerin bazılarına, tamamen iyi niyetimden dolayı, rica minnetle randevu alabilmelerini sağlayan ben, tam da ek gıdalara geçiş sürecimiz olan en önemli ay kontrolümüzde, randevu alamadım. Terzi kendi söküğünü dikemez misali... :)  

Ama sağolsun, Berk'ten 1 ay büyük oğlu olan ve oğlunun kontrollerini Alev Hanım'a yaptıran, yine bloğum vasıtasıyla kendisiyle tanıştığım (yüzyüze tanışma fırsatımız olmadı henüz ama bunun olmasını da çok isterim) arkadaşım Özge, worde çektiği 7. ay bebek kontrolü notlarını bana gönderme nezaketinde bulundu, ve ondan burada yayınlamak için de izin aldım. Tekrar çok teşekkür ederim Özge...


 
7-8 ay arası beslenme :

Eski tarifler de geçerli, aşağıdakileri de seçeneklere ekliyoruz; biraz daha pütürlü hale getiyoruz.
Taze fasulye püresi:
1 avuç taze fasule (100-150 gr sebze)
1 ceviz içi kıyma
1 arpacık soğan
1 tatlı kaşığı zeytinyağı ( yemek ocaktan indikten sonra eklenir)
1 tatlı kaşığı pirinç
1.5 aida bardağı su (yaklaşık 180 ml)
Püreleri mümkünse rondo yerine elle ezerek yedir. Bebek tolere edemezse rondola.
Ispanak veya semizotu püresi : (ayda max. 2-3 kere)
1 avuç ıspanak (100-150 gr sebze)
1 ceviz içi kıyma
1 arpacık soğan
1 tatlı kaşığı zeytinyağı ( yemek ocaktan indikten sonra eklenir)
1 tatlı kaşığı pirinç
1.5 aida bardağı su (yaklaşık 180 ml)
Kırmızı mercimek çorbası:
(Tercihen mercimekleri düdüklüde haşla. Düdüklüde haşlayınca su yukarıda, mercimek aşağıda kalacak; o suyu dök. Böylelikle neredeyse bütün gazı gider.)
2-3 dilim patates, ½ havuç
1 arpacık soğan
½ aida bardağı kırmızı mercimek
1 ceviz içi kıyma
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
2-3 kupa su (400-600 ml.)
Dolma: 7. ayın sonunda başlanır. Mevsimine göre kabak, biber ya da patates kullanılır.
İçi için:
1 ceviz içi kıyma
1 arpacık soğan
1 diş sarımsak
2-3 sap maydonoz
1 domates rendesi - (şimdilik bol bol değil)
½ aida bardağı su
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1-2 tatlı kaşığı pirinç karıştırılır ve dolma doldurulur. Bir günde ½ kabak / ½ patates / 1 biber dolması ezilmiş şekild yedirilebilir. Biber dolması piştikten sonra, biberin dış zarı soyulup ezilir. ( dolmalar yoğurt ilavesi yapılarak da ezilebilir.) mümkünse elinle yedir ve eliyle bebek de yesin.( eliyle ağzına attığı miktarı gözünle kontrol et!.)
Muhallebi: (eğer yoğurtu erken yiyor ve/veya akşam saatlerinde gece için beslenmesi gerektiğini düşünüyorsan)
1 tatlı kaşığı pirinç unu
1 çay kaşığı yulaf unu
1 leblebi büyüklüğünde tereyağı
150 ml. Su ile pişirilir.
Diğer tarafta 3 ölçek mama (toz mama – Hibb organik 2 , aptamil 2 gibi) meyve püresi/ meyve suyuyla ezilip bulamaç haline gelir.
Muhallebi ocaktan inince ikisi birleştirilir. Tercihe göre birazcık keçiboynuzu pekmez de eklenebilir.
Yumurta sarısı: 7,5-8 ay arasında başlanır. İyi pişmiş yumurtanın sarısı leblebi boyutunda başlanarak 9 ay bitince ½ yumurta sarısına çıkacak şekilde arttırılır. (Kahvaltıya eklenebilir.) (Evet burada gelen soruların çoğu 1/2 yumurta sarısı 9 aylık bebek için çok az bir miktar değil mi? oluyor. Açıkçası ben Arda'da da bunu uygulamadım, Berk'te de uygulamayı düşünmüyorum. yarım yumurta sarısıyla başlayıp, 9 ay sonunda tam yumurta sarısına çıkmayı planlıyorum.)
Domates: 7,5 aydan sonra başlanır. Çiğ olarak başlanmaz; çok alerjiktir. Kabuğu soyulup çekirdekleri çıkarıldıktan sonra rendelenip yemeklere 1 tatlı kaşığı eklenebilir.
NOT 1 : Sebze pürelerine piriç yerine pirinç unu da eklenebilir ve piştikten sonra çatalla iyice ezilererk yedirilr. Bebek tolere edemezse yine rondola.

NOT 2 : Bu ay başlanan gıdaların çoğu alerjik olduğu için 2 ya da 3 gün arayla yeni yemekler denenir ve bebeğin vücudu döküntü açısından dikkatle izlenir. Yani yumurta verdiğin 2-3 gün domates verme gibi.
7-9 ay arası bebek:
--Kaşıkla yemeyi reddedebilir. Bu durumda sıvıları fincan veya bardakla, katıları elinle yedir.

--Boy farkının farkına varır ve sinirlenir. Onun seviyesine in. ;Yerde durduğu zaman yerde otur. Hareketlerini , çıkardığı sesleri taklit et.

--Koltukaltından tutnca adımlama eğilimi varsa, önüne plaj topu koyarak ona vurmasını, adım atmasını sağla.

--Gündüz düzensiz uyur. Farklı saatte/kısa- uzun vs. eğer bu dönemde gündüz uyutmak/uyutmamak için zorlarsan bioritmi bozulur.

--Tik ayıdır. Kafasını sağa-sola sallayabilir, kendini kasabilir, kafasını bir yöne yatırıp sabitleyebilir. Normal.

--Bez bağlatmama direnci başlar. İki bez al, birini bebeğin eline ver. Göz teması kurma, konuşma, hızlı ol, işi oyuna çevirme.

--Eline ekmek köşesi ver. Gözle kontrolü ihmal etme.

--Yemekteki pütürü arttır.

-- Gerber (nestle) fingerfoods bulursan şahane olur.

--Devekuşu ayıdır. Kafasını bir yerlere sokmaya çalışır ve çok hoşuna gider.

-- Ve bu yüzden örtülere sarınır. Dikkat!.. uyurken üstünü örtme…

--Hayvan seslerinie ,görüntüsüne ilgi duyar.

-- 360derece dönebilir.

--Geriye geriye emekleyebilir.

--Emekleme pozisyonuna (dört ayak) geçebilir.

--Sürünebilir.

--Yanlara devrilmeden oturur.

Evet şimdi de Berk lokumunun bugün itibariyle (7,5 ay sayılır) neler yaptığını, ne durumda olduğunu yazıyım da hatıra kalsın.. Normalde yazmıyorum ama bu ay önemli değişiklikler mevcut bizde. :) En önemlisi 2 gün önce alttan 2 tane dişimiz aynı günde pırtladı. Bir güzeller, bir parlaklar sormayın. :)

Yan uyumaya başladı sonra. Hala daha 360 derece dönmeyi bırakın, döndüğünde kolunu kurtaramıyor. Arda'nın gelişimiyle kıyasladığımda, Arda'nın fiziksel olarak bu işlemleri yapması çok daha erken döneme rastlıyor. Gel gör ki, aşı kartından kilo-boy durumuna baktığımda, Berk Arda'ya göre daha iri, daha uzun, daha kilolu bir bebek. Ama Arda'nın olduğu kadar atik değil şimdilik. Gerçi son 1 haftada bile farketti, artık eller ayaklar hareketlenmeye başladı ama Arda'yı birşeyle oyalamaya çalışmak çok zordu, Berk bir konsantre oluyor, herşeyi öyle inceliyor ki... Nasıl farklılar birbirlerinden.. Sanırım ileride, biri spora, diğeri masa başı etkinliklerine yatkın olacak. Bir öğrenmediğim bu vardı, onu da öğrenicez inşallah :))

Bir de arada sırada yana da düşse, desteksiz oturmaya da başladı bizim minik. Ama güvenip de öyle yalnız bırakıp gidemiyoruz çünkü 1-2 dakika sonra ya arkaya ya da yanlara pıt diye devriliyor. :) Bir de avize hastası kendisi... Hele şangır şungur, renkli, taşlı avizeler varsa, hele bir de ışık yanıyorsa Alllaaaahhhhh, hele bir dokundurtmayın ona!! Boynu kırılırcasına çeviriyor başını tavana.. :) Eee 9 kilo ağırlığı, benim gibi beli sakat biri de her daim tavana doğru kaldıramayınca da, çözümü, stor perdelerimizin ucundaki boncuklarda bulduk. :)

Meyve suyunu hiç sevmiyor, Milupaları bile... Hatta nefret ediyor. Su içmiyor, zorluyorum ne biberonla, ne sulukla, ne kaşıkla. Hadi oldu da kaşıkla falan su girdi ağzına, birden ürperiyor, titrer moda giriyor. Öyle soğuk su da vermiyorum ama anlamadım neden.. Son çare bardakla içirmekte buduk ama onda da her seferinde boynunun altına su kaçmasına engel olamıyorum, püskürtüyor. Hala anne sütü su yerine geçer mi acaba?? Ne yapabilirim ki su içmesi için??

Gezmeye bayılıyor. Hele kucaktayken sesi çıkmıyor mesela.. Aç olsun, uykusu olsun, ne olursa olsun yeter ki kucakta olsun.. Gıkı çıkmaz ve sürekli gülümser. Eğer o anda yüzü gülmüyorsa bilin ki ya karnı çok açtır, ya çok uykusu gelmiştir ve gözlerini kaşıyordur ya da bir yeri ağrıyordur. Bu üçüyle ilgili bir sorun yoksa, göz göze geldiğiniz anda mutlaka bir gülücükle karşılaşırsınız. :) Arda da çok güleç bir bebekti, halen daha öyledir.. Mutlu ve güleç çocuklar doğuruyorum ben.. Hayatları boyunca da hep gülerler inşallah...

11 yorum:

AYÇA dedi ki...

Allahim yaaa... Cok tatli Berk kuzusu. Gunler ne kadar cabuk geciyor. Cok guzel cikiyor resimlerde de. MASALLAH :)

bahriye-krm dedi ki...

mutlu ve güleç;tıpkı anne ve babası gibi demek isterim :))
dişler hayırlı olsun...eee zamanı gelmişti artık...darısı diğerlerinin başına...
ve kocaman bir maşallah berk lokumuna...

Zeren dedi ki...

Sarı t-shirtli fotoğrafa bakınca Berk lokumu hık demiş babasının burnundan düşmüş diye düşündüm:)
2 kardeşin de birbirinden farklı olması çok ilginç gerçekten de. Bakalım ben de kızlarım arasında böyle farklılıklar görebilecek miyim:)
Su içmemesi kötü olmuş.Anne sütü su yerine geçse bile,bu sıcaklarda ilave su içmesi gerek diye biliyorum ben..
İnşallah hayatınız boyunca ailece hep böyle gülersiniz:) Sevgiler..

Burcu dedi ki...

Ayça yarın size geldiğimizd eben senin yemeklerini sen de benim oğlumu yersin :))

Bahriyecim çok teşekkür ederiz canım.. İnşallah diğerlerini de böyle topluca çıkarır da bir taşla 3-5 taş vururuz :))

Zerencim ya yok babaya falan benzemiyor Berk, tıpkı annesinin burnundan hık diye düşüvermiş!!Bak 3.yü yaptırma bana, bana benziyor işte, cık cık cık :))

Serpil dedi ki...

Yakışıklı minik adamım benim! Yeni dişlerinle anne dışında tum mamalari dişle:) Bir an once de su icmeye baslarsın insallah.. Opuyorum tatlı yanaklardan.

Sermin dedi ki...

Maşallah pek tatlı olmuş annesi. Dişeriniz hayırlı olsun. Biz abimiz gibi diş konusunda tembeliz herhalde. kaşıya kaşıya bir hal oldu ama çıkaramadı bir türlü.
bez bağlama olayı çok fena. o kadar zor bağlıyorum ki sorma. ben de yaz bez ya da pişik kremi veriyorum ya da kumanda.yoksa mükün dğeil durmuyor zaten gördüğü anda alana kadar yapmadığı kalmıyor.
bak diledin diledin oldu iştwe. bu da daha sakin bir çocuk olacak inşallah.

Burcu dedi ki...

Serpil ne bulsa dişliyor hakkaten, yazık yavrum.. :)

Sermin, bugün bizim 3. dişimiz de patladı üstten, nispet yapıyo gibi hissettim kendimi :PP Ay çok zor ama gerçekten, inşallah Irmoşum da hemencecik kurtulur...

iceservis servis dedi ki...

Verdiğiniz bilgi için sigara bırakma merkezleri adına teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

sebze corbasinda et varsa 2. gun yedirilebilirmi? biz daha yeni etli yapmaya basladik corbalarimizi , eger yediriliyorsa cok sevinecegim:). Berk lokumunu operim

yagmur

Burcu dedi ki...

Yağmur biraaz geç cevap verebiliyorum kusura bakma.. Ben içinde, et, tavuk ne olursa olsun yaptığım bir çorbayı 2 gün kullanıyorum. Bazen akşamları da muhallebi yerine aynı çorbadan veriyorum mesela o zaman ertesi güne kalmıyor ama doktorumuz dazaten 2 günlük kullanılacak miktarlarda tarifleri veriyor. İçin rahat olsun yani ;)

Adsız dedi ki...

cok tesekkur ederim

yagmur