18 Nisan 2012 Çarşamba

5 Aylık Bebek Doktor Kontrolü

Bu seferki doktor kontrolümüzde Alev hanım, ek gıdalar konusundaki anlatacaklarını A4 kağıtlara çıktılarını almış, dolayısıyla yazarak zaman kaybetmedik.

Öncelikle bazı yasaklar var:

Bunun yanı sıra ek gıda kuralları başlıklı çok faydalı bilgiler içeren sayfalar var; çok çok önemli gördüklerimi yine minik notlar şeklinde aşağıya yazıyorum.

Ek Gıda Kuralları

1- Ek gıdayla birlikte gayta rengi, kokusu, kıvamı değişir. kabız olan çocuklara gün kuruus kayısı kullanılır. (4-5 adet gün kurusu bir su bardağı su ile kısık ateşte kaynatılır, rondodan geçirilir, 6 aya kadar günde 1-2 çay kaşığı, 6 aydan sonra 1-2 tatlı kaşığı kadar meyve ya da yoğurduna karıştırılarak verilir.

2- Ek demir damlası 5 aydan sonra kilo başına bir damla olacak şekilde başlanır. gaytayı siyaha boyar. Demir damlası herhangi bir gıdaya karıştırılmadan, su ile, herhangi bir öğünden yarım saat önce verilir.

3- Çiğneme fonksiyonu 18 ayda gerçekleşir. o yüzden yok efendim rondo kullanmamak gerekirmiş, çocuk çiğnemeyi öğrenemezmiş, o yüzden pütürüklü vererek başlamak gerekirmiş hurafelerine inanma. 7-8 aya kadar bebeklerin öğünlerinin hazırlanmasında blender, süzgeç gibi araçların kullanılması gerekebilir.

4- 9 ay bitene kadar bebeklerin tad alma duyuları tam olgunlaşmadığından "tadını alsın" amacıyla verilen gıdalardan uzak durulmalı. (örnek: tuz, şeker...vb) Ayrıca mesela bebek bir sebzeyi yemiyor olabilir, bunun sebebi tadını beğenmediği için değildir. Bu yüzden bir daha o sebzeyi sevmedi diyip vermemezlik yapma. Mesela pastırmayla şekerin tatlarını belki ayırt edebilir (yani farkli tadlarda olduğunu farkedebilir) ama bir kabakla havucun tadını ayırt edemez.

5- Ek gıdalar anne sütünden en az 2-2,5 saat sonra verilir. Aksi takdirde aylarca anne sütü almış bir bebeğin ek gıdalara tepki göstermesi normaldir.

6- Ek gıdaların hazırlandığı sebze ve meyveler organik tarım ürünleri olması tercih edilmelidir.

7- Her yeni ek gıdayla birlikte bebeğin cildi kontrol edilmelidir. Döküntü, kızarık kuruluklar, pullanmalar alerjiye işarettir.

    (Sağda Nuriye teyzemizle Berk)

Ayrıca ek gıdalara başlangıç için 21 günlük bir program verdi Alev hanım. Uzun bir program olduğu için hepsini tek tek yazamıyorum buraya. Ama kısaca şöyle, elma suyu ile başlıyoruz, sonraki günlerde elma suyuna havuç suyu ekleniyor. 7. gün buna ek olarak ikindi zamanında 1-2 tatlı kaşığı yoğurt veriyoruz. bu miktarlar gittikçe çoğalıyor ama hiçbir zaman 120 ml'yi geçmiyor. (Burası önemli.) 10. ve 11. gün bunlara ek olarak öğlen için sebze çorbası ekleniyor menüye.

Çorba Tarifi: Bir küçük patates, bir küçük havuç, iki tatlı kaşığı (silme kaşık) pirinç, 350 ml su ekle, pişir. Piştikten sonra iki tatlı kaşığı zeytinyağı koy. blenderdan geçir. yarısını içir. geri kalanı ertesi gün benmari usulü ısıtılıp tekrar verilir.

12. günden sonra cam rendeyle tanışıyoruz. 16. günden itibaren mevsime uygun olarak, armut, şeftali, muz ekliyoruz. 18. ve 19. gün çorbaya bir sap maydonoz eklenir, süzülüp verilir.

    
Bu 21 günlük bittiğindeki yemek düzenimiz ise şu şekilde olacak:

Sabah 06 gibi emzir.
2-2,5 saat bekle meyve suyu ver
İstediğinde emzir
2-2,5 saat bekle çorba ver
İstediğinde emzir
2-2,5 saat bekle yoğurt ver
İstediğinde emzir
Akşam muhallebi (saat 20-20:30'da), emzir uyut
Gece 22:302da emzir
Gece bir daha emzirme

  
5-6 ay arası bebeklerin yapabildikleri:

Basar, vurur, saç çeker, çağırılınca bakar, jöle gibi oturur (bu tabirebayıldım, hakikaten de öyle :)) ) 180 derece dönebilir, ayağını yiyebilir, eğlenenle eğlenir (bunun için ellerinize zil takıp karşısında oynayın mesela), akşam üzeri canı sıkılır (dış dünyayı göster), akşam uykuya dalışları zorlaşır.

Aktiviteler:

Kumaş kitap alıp oturtup beraber okuyun.

Yere yatırın başı yüksekte kalacak şekilde, bu haldeyken;
 * Ayak uçlarına ceviz torbası,
 * Ayak uçlarına hacı yatmaz balon
 * Ayak uçlarına çıngırak, ya da ayaklara çıongıraklı patik,
 * Gövdesinin üzerini toplarla kaplayın,
Çekmesi için;
 * Yo yo,
 * Eşarp veya kurdela,
 * Yaylı aksesuar,
 * Çekmeliler,
Ayrıca müzik kutusunu çok severler.

Dünkü doktor kontrolümüzün büyük bir kısmı uyku sorunsalımızla geçti zaten. Alev hanım haklı olarak fırçaladı beni. Onu dinlemediğim için hala daha bir uyku düzeni tutturamadığımı, bunun bebeğe zararlı olduğunu, çünkü büyüme hormonunun gece 23-05 arası açken salgılandığını, bu hormonun yalnızca büyütmediğini ayrıca organ yağlanmasını da önlediğini söledi. Haftaya salı günü tekrar Ferber uygulayacağım, çünkü o yöntem şimdiye kadarki en iyi uyku düzenini tutturduğumuz zamandı. Öyle ki geceleri kalkıp süt sağmama bile zaman kalıyor ve zulaya atıyordum. Artık zulamda da süt kalmadı maalesef. Çünkü uyuyamıyorum, sütüm az geliyor, sütüm olsa da sağacak zamanım olmuyor çünkü 1,5 saatte bir uyanıyor bizim sıpa. Gelecek hafta bizi zorlu bir hafta bekliyor olacak... :)

86 yorum:

Kaan Alkanat dedi ki...

tüm bilgiler için çok çok teşekkürler..benim oğluşta gece kesintisiz maksimum 2 saat uyuyabiliyor.gündüz yeni yeni 40-5o dakikalık uykularını aşmaya başladı.akşam 9 da uyuduysa da 12 ye kadar 10 kere yanına gitmem gerekiyor.boyumuz zaten çok uzun değil,gelişimini etkiliycek diye korkmaya başladım.Berkin boy kilo durumu nasıl acaba?Karan'ın 62 cm,7 kilo..sevgiler Neşe:)

Burcu dedi ki...

Neşecim uyku diyince tüylerim diken diken oluyor artık, stres oluyorum vallahi! Berk 66 cm, 8,13 kg son kontrolde.Geçen ay hiç uzamamıştı ama bu ay çok şükür 3 cm uzamış görünüyor ama Alev hanım muhtemelen geçen seferki ölçümü yanlış yapmış olabiliriz dedi :) Yani uzuyor ama 1-2 cm şeklinde uzuyor her ay şimdilik. Kilo alımı gayet iyi dedi, zaten adam 24 saat emdiği için kilo problemimiz yok bizim :)

Nurten dedi ki...

maşallah Berk e ve sana,resimlerinizde harika..Burcu bu verdiğin bilgiler inan altın değerinde,küçük oğlum 10 aylık olmasına rağmen yazdıklarını harfiyen okudum,çok iyi bir dr un var.ben İzmitte o kadar dr a gittim,hiç böyle ilgilenen olmadı,ellerine,yüreğine sağlık,inşallah uyku sorunsalınızda çözülür,Berk bebek mışıl mışıl uyurda büyür..Sevgiler......

Adsız dedi ki...

burcu hanım merhaba ben sizin sıkı takipcinizim çünki benimde 5 aylık 19 günlük bir oğlum var bizimde size benzer sıkıntılarım var 4 doktor değiştim ama istediğimi bulamıyorum özellikle ek besinler için çalıştığım için emmeyi bıraktık bir kaç gündür. ek besin listesinden bahsetmişsiniz size sıkıntı olmazsam o listeden bende alabilirmiyim kayseride yaşıyorum mail adresimde tugbakapdan@hotmail.com yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler

Burcu dedi ki...

Nurten evet çok şanslıyım, benim de 4. doktor değiştirişimdi :) Sevgiler...

Tugba hanim, mail adresinize gonderdim. Umarım faydalı olur. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

burcu hanım benim yaşadığım yerde organik ürünler bulmak çok zor sizler kadar şanslı değilim.mutlaka organik tarım olmalımı dedi dr. hanım

ebru

Burcu dedi ki...

Ebru merhaba, yok sadece tercih edilmelidir dedi ama elbette bulamıyorsanız da yapacak birşey yok. Hani çocuk yapay ürünlerle ne kadar geç tanışırsa o derece iyi mantığıyla. Ayrıca bazı arkadaşlarım nazilliden falan internetten başvurarak her hafta organik ürün kolileri alıyorlardı bir dönem. Öyle bir imkanınız var ise internetten araştırabilirsin. Hatırlasaydım web sitelerini yazardım ama inanın bilmiyorum.

Ozgeozb dedi ki...

Burcu, Nazilli'den ben alıyorum, Pınar Kaftancıoğlu'ndan; ama çok müşterisi olduğu için yeni sipariş kabul edemiyor artık diye biliyorum. Ankara'da yaşayanlar için Tarım Bakanlığı'nın içindeki Tarım Market'i tavsiye ederim.(Eskişehir yolu, Varan-tarım Bakanlığı köprüsünün hemen altında.)

3kişilikDünyam dedi ki...

Alev hanımın listelerine harfiyen uydum, tabi oğlum da sorun çıkarmadı. İstemediği zaman hiç zorlamadım. Şimdi maşallah yeme problemimiz yok. Tabi siz tecrübeli annesiniz :) ama sıkıntı yaşayanlar için yazayım dedim.

Adsız dedi ki...

tarm markette neler satılıyor acaba? meyve sebze var mı?

Sermin dedi ki...

biz yumurtaya direk başladık. hatta 7,5.aya kadar yasak olan şeyleri benim dr serbest dedi. içime kurt düştü şimdi. gerçi çinar'da da biz doğrudan başlamıştık. bir zararı olmamıştı. vardır bir bildiği.
bu arada fotoların renklerine ne olmuş öylee.

ozgeozb dedi ki...

Tarım Market ile ilgili:
*alışveriş arabası , reyonları olan küçük bir süparmarket kıvamında.
* bildik markaların yanında (tamek,bağdat baharat vs.) gibi yerel markalar da var.
*Et reyonu, köy yumurtası, peynir- tereyağ reyonu, kurutulmuş meyveler, zeytinyağları, doğal ev temizlik ürünleri,doğal meyve suları, envai çeşit üzüm hurma ceviz vs. ve bunların suları reçelleri, ballar, sebze meyve reyonu (benim gittiğim gün hatırladığım kadarıyla patates,soğan,anamur muzu,kivi,limon,portakal,ıspanak vardı) lokumlar-çikolatalar vs.
* haftaiçi 0830-1930 ,cts-pzr 1000-2000 arası açık. Tel: 0.312.2845570
* bir de Milli kütüphane'nin önündeki gökkuşağı kamu pazarında yerleri varmış ama orası biraz daha küçükmüş, yaş sebze meyve yokmuş. oraın da tel.i : 212 27 37

Burcu dedi ki...

Özge bilgiler için çok teşekkürler ben de kesin uğrayacağım.

3KişilikDünyam al benden de o kadar. :)

SErmin doktorların farklı olabiliyor görüşleri. Güveniyorsan eğer sorun olmaz bir de alerjik değilse bebek ama Alev hanım benden alerjik olmayan çocuk çıkmayacağını bildiği için çok özen gösteriyor beslenme tablomuza :) Fotoyla oynadım biraz picasa da ilk kez, öncekilere hiç dokunmaz ham koyardım deneyim dedim. Güzel olmamış demek ki :)

IŞIL dedi ki...

MERHABA,
1 YAŞINDA OĞLUM VAR VE DOKTORUM.YASAKLAR LİSTESİ BİRAZ BANA GARİP VE FAZLA GELDİ.1 YAŞINA KADAR İNEK SÜTÜ,YUMURTA BEYAZI VE BAL YASAK.BİZİM DOKTORUMUZ İLK KATI GIDAYA BAŞLADIĞIMIZDA BUGÜN MANTI YEDİRİN DEMİŞTİ.HİÇ PÜRE ŞEKLİNDE BESİN VERMEDİK.ŞU AN 1 YAŞINDA HERŞEYİ YİYOR,ELİNDE KAŞIKLA DÖKE DÖKE DE OLSA KENDİ YİYOR.BUNLARI SÖYLEMEMİN NEDENİ SİZ YANLIŞ YAPIYORSUNUZ DEMEK DEĞİL ARTIK BU TÜR BEBEK BESLENMESİ ÇOK ESKİLERDE KALDI.YEME SORUNU OLMAYAN BİR ÇOCUK YETİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ BENCE BİRAZ DAHA RAHAT OLMALISINIZ.BEN SADECE BİR DOKTOR VE ANNE OLARAK DENEYİMLERİMİ PAYLAŞMAK İSTEDİM

Burcu dedi ki...

Merhaba Işıl, Doktorların bu konuda farklı görüşleri var evet ama benim büyük oğlum Arda çok alerjik bir çocuk olduğu için ve Berk de Arda kadar olmasa da yine de alerjik sayılabilecek bir çocuk olduğu için ben şahsen bu yasaklara uymayı kendi adıma doğru buluyorum. Ama sonuçta şöyle de birşey var, alerjik durumlar yoksa 7. ayda atıyorum ceviz de versen illa kötü birşey olacak diye birşey yok. Eskiden ailelerimiz bizi bu yasaklara göre mi büyütmüş sanki :)

bahriye-krm dedi ki...

tüm bunların üzerinden kocaman bir 4 yıl geçti :))
yazdıkların beni kerem'in bebekliğine götürdü...tek tek herşeyi ile nasıl uğraşmışım diyorum...alıştım ya şimdi rahatlığa,o günleri düşündükçe gözüm korkuyor...
ve burcu'cum berk lokumunu benim için öpermisin...o nasıl tatlılıktır öyle...
picasayı ben de seviyorum :)

Burcu dedi ki...

Bahriye fazla unutmadan 2.yi yapın madem :) ve elbette öperim senin için lokumumu :)

gulsenz dedi ki...

Merhaba BUrcu doktor kontrollerini yeniden yayinlama karari almana gercekten cok sevindim. Alev Hanimin ismini cok duyuyordum sayende gitmis kadar oluyoruz :)) rica etsem ek gida Sayfalarini bana da yollar misin? mailim gulsen_zorlu@mynet.com Bu arada arda ile berkin bebeklikleri birbirine cok benziyor, 2 seferdir ayni tatliligi tutturman buyuk basari:)) Sevgiler...

Burcu dedi ki...

Gulsen bu bilgiler Alev hanim'in sadece teorik olarak verdigi bilgiler. Asıl pratik uygulanan kontroller daha önemli ki zaten bu teorik bilgileri de çocuğa göre (yani Berk de Arda da alerjik oldukları için onlara özel olarak) veriyor. Bebillerim çok tatlıdırlar teşekkürler, gerçi tüm bebekler/çocuklar tatlıdır yaa... :))

Adsız dedi ki...

merhaba Burcu hanim, verdiginiz bilgilerden herzaman cok faydalaniyorum, oglum 5,5 aylik oldu , bende ek gıdalara sizin gibi baslamak istiyorum , elinizdeki ek besin listesini size zahmet banada yollayabilirmisiniz?
yagmursecen@hotmail.com

cok tesekkur ederim, yagmur

Burcu dedi ki...

Yagmur mailine gonderdim. Kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

maili aldim, tekrar tesekkurler. Berk lokumunu benim yerime opun

yagmur

Adsız dedi ki...

Burcu hanım ek besin listesini babada gonderırmısınız.aysell_sahin@mynet.com.

Zeren dedi ki...

burcucum sana zahmet olmazsa ek besin listesini bana da yollayabilir misin? (zeren.issevenler@gmail.com) yavaştan başladık ama dr bana liste vermedi.şimdiden çok teşekkürler sevgiler..

Burcu dedi ki...

Herkese gönderdim :)

Adsız dedi ki...

burcu hanım banada ek besin programınızı gönderirmisiniz. şimdiden cok teşekkürler.kurt_andri94@hotmail.com

songul dedi ki...

Burcu hanım tüm bilgiler için teşekkürler.Ek besin programını bana da gönderebilir misiniz? teşekkürler.
s.cinar@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Iyi geceler burcu hanim, gece emzirmeleri sirasinda yazilarinizi okumal cok keyifli... Banada ek gida program listesini ve yasaklar listesini gonderebilir misiniz? Email adresim gaijinkaklum@gmail.com... Tesekkurler

Burcu dedi ki...

Gaijinkaklum mail adresinden geri dondu dosta. Adresin dogru olduguna emin misiniz? Songul hn size gonderdim bir prob. Olursa haberleselim ltf

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu hanım öncelikle böyle faydalı bilgiler paylaştığınız için teşekkür ederim..Benim de 5 buçuk aylık bir oğlum var ek gıdalar konusunda yardıma ihtiyacım var acaba bana da program listesini gönderir misiniz şimdiden teşekkür ederim.. muge_tnrvrd@hotmail.com

Adsız dedi ki...

merhabalar Burcu Hanım paylaşmış olduğunuz bilgiler çok faydalı teşekkür ederim listeyi bana da iletmeniz mümkün olabilir mi acaba?teşekkür ederim gippyy@hotmail.com

Adsız dedi ki...

merhabalar burcu hanım.öncelikle blogunuzu zevkle takip ettiğimi söylemeliyim.paylaştığınız yazılar öyle faylalıki bunun için size sonsuz tesekkürlerimi sunuyorum Banada ek gida program listesini ve yasaklar listesini gonderebilir misiniz?simdiden tesekkürler..

Adsız dedi ki...

email adresimi vermeyi unuttum buarada:)))aydemircialan@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Aaaa ozur dilerim email adresini yanlis yazmisim.
Bir elimde aglayan bir bebek bir elimde telefon birde gaz sorunu nedeniyle ancak gecede topu topu 2 saat uyuyabilen bir anne (yani ben) denkleme eklenince herseyim alak bullak oluyor. Email adresimide tersten yazmisim.
Dogru email adresim: kaklumgaijin@gmail.com
Simdiden tesekkurler....

Burcu dedi ki...

Herkese gönderdim :)

Gozdeh dedi ki...

Burcu hanım 5 aylık bir oğlum var kafam allak bullak ek gıda konusunda rica etsem bana da liste yollayabilir misiniz
gozdeisci@gmail.com

Gul Kocaman dedi ki...

Merhaba Burcu hanim. Yazilariniz cok guzel, cok yardimci oluyorsunuz tesekkurler. Benimde 5 aylik bir oglum var. Rica etsem bana da ek gids listesi ve yasaklilar listesini gonderir misiniz. Simdiden cok tesekkurler :) gul.kocaman@hotmail.com

Adsız dedi ki...

burcu hanım merhaba benimde 5 aylık bir oğlum var ek besin listesini zahmet olmazsa bana da gönderebilir misiniz? mail adresim : ozlemcell@mynet.com
şimdiden çok teşekkür ediyorum

Esin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Esin dedi ki...

Burcu Hanım merhaba. Alev hanımdan randevu almak hiç mümkün değil. Sakıncası yoksa ek gıda bilgilerini bana da yollayabilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler. esincabuk@gmail.com

Burcu dedi ki...

Gözde, gül, özlem, esin gönderdim :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu Hanım,ne kadar güzel ve detaylı paylaşımlarınız var, çok teşekkür ederim..Lütfen bana da listeleri gönderirmisiniz?şimdiden teşekkürler..sevgiler sibelkilinc@gmail.com

Adsız dedi ki...

Burcu Hanım merhabalar.Allah evlatlarınızı size bağışlasın,çok tatlılar.Ek besin listesini bana da gönderebilir misiniz? Mail : didem_coskun09@hotmail.com

asmer zeynalova dedi ki...

merhaba burasi cok guzel bir yer. Tesadufen buldum.burayi,ama ogrenecek cok sey var. rica etsem ek qida listesini banada yollarmisiniz.
zeynalova_a@yahoo.com. bebegim.bes aylik henuz ek qid olarak nelerden basliycagima tamam karar veremiyorum.yardimci ursaniz sevinirim.

Özlem dedi ki...

Merhaba Burcu Hanım.Benim kızım da 5 ay 10 günlük sütüm çok az geliyo.anne sütü fazla alamadığından çok üzülüyorum.Ek gıdalara başlamayı düşünüyorum.Doktor listenizi bana da gönderirseniz çoook sevinirim.
Şimdiden Teşekkürler. ozlemeser85@hotmail.com

pinata dedi ki...

Ben de istiyorum ben de :) ozguncecen@hotmail.com
Tesekkurler

Burcu dedi ki...

Sibel, Didem, Zeynalova, özlem, pinata gönderdim.. Hem de yorumunuz yayinlandigi ilk anda.. ;)

Adsız dedi ki...

burcu hanım bende listeyi istesem size zahmet vermiş olmam inş. duygu_sirin@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Burcu hanim blogunuzu yeni tanidim belki yazmissinizdir ama ben uyku durumunuzu merak ettim :) benimde suan 4.5 aylik bi oglum var ve ayakta sallanarak uyuyor ben bunu cok problem etmiyorum da asil problem son 1 haftadir gece saat basi kalkiyor emmek istiyor. Emzikle pispisle daldiriyorum bazen bazende emziriyorum ama bende uyku yok tabi. Ferberi denedinizmi ise ysradimi? Ben ferberi uygulayamam heralde diye dusunuyorum dayanamam o kadar aglamasina ama bu gece kalkmalarina da bi care bulmak lazim ne yapmak grek bilemedim. Emine

Burcu dedi ki...

Duygu hanım, maille gonderdim ;)

Burcu dedi ki...

Emine hanım hoşgeldiniz :) Ben ferberi de denedim, tracy hogg da denedim.. uyku konusunda cidden çok çekmiş biri olarak Allah kolaylık versin diyorum size. Ferber BENCE denemeye gereksiz bir yontem,ha işe yarıyor mu yarıyor ama ne zaman ki duzeni bozuluyor, sil baştan başlamak gerekiyor herşeye. Örneğin bir hafta sonu tatile mi gittiniz, herşey bitiyor, sil baştan başlamak gerekiyor. En azından bizde böyle oldu. Tracy Hogg denedim, zaten sakat olan belim, yatır kaldır metodundan sonra fıtığım iyice arttı. Sonuç Ferberle aynı. Geceleri 21 kez uyandığını saydığım oğlumu 17 aylıkken sütten kesince otomatikman uykularımız düzeldi. Sütten kesin demiyorum yanlış anlamayın, sonuçta her bebek farklı bazıları o zaman bile duzene girmiyor(muş) ama biraz sabretmek mi lazım ne??? Kolaylıklar dilerim size..

Adsız dedi ki...

Tesekkur ederim cevabiniz icin cevremde cocuklu bi cok arkadasim ve ablam sizinle neredeyse ayni seyleri soyledi emzirme bitinceye kadar sabir ha sonra nasil olur bilmiyorum ya :) ben zateb ferberi uygulayabilrcegimi hic dusunmuyordum artik hic denemem bile cunku sık sık sehir disina cikiyoruz. oglum istedigi surece emzirmek istiyorum 2yasina kadar bakalm kismet ne kadar olacak. Emine

Adsız dedi ki...

merhaba burcu hanım.sayfanızı az önce tesadüfen gördüm ve bilgilerinizden çok etkilendim.3 ekimde hayırlısıyla 5 aylık olacak ikiz kızlarım var ve sütüm artık yetmiyor.rica etsem listenizi bana da gönderebilir misiniz? çok teşekkür ederim şimdiden feyzacan_76@hotmail.com

ece genc dedi ki...

Merhaba burcu hanim benimde 5 aylik bir bebegim var ek gida konusunda nasil davranmam gerektigini bilmiyorum bana listeyi gonderirseniz cok mutlu olurum ....zeytin_ece@hotmail.com

ülkü onsal dedi ki...

Merhabalar Burcu Hanim yazdıklarınızi zevkle okudum cok faydali güzel akici olmuş yureginize saglik size zahmet olacak ama banada ek gida listesini yollayabilirmisiniz mail adresim bloody.1001@hotmail.com şimdiden cok tesekkur ederim ;))

senem dedi ki...

Burcu hanım size zahmet olmayacaksa ek besin ile ilgili detayları ben de istiyorum.
inalakturk@gmail.com
şimdiden teşekkürler

senem dedi ki...

Burcu hanım küçük kızımla ek besinlere geçicez bu ay. Eğer zahmet olmazsa ek besin listesini bana da gönderebilir misiniz?
inalakturk@gmail.com
şimdiden teşekkürler

Adsız dedi ki...

Burcu hanım selamlar listeyi bende rica etsem şimdiden teşekkürler. ozlm.tuncel@hotmail.com

senem dedi ki...

Çok faydalı bilgiler tekrar teşekkürler

Adsız dedi ki...

Burcu Hanım bloğunuz bana çok yardımcı oldu gerçekten .paylaşımlarınız bizim gibi iyi doktor bulamamışlara yol gösteriyor.ek gıdalar için bir kitapçık verdi doktorumuz anne sütü akşamları veriliyor sadece,böyle saçmalık görmedim.mÜmkünse bana da ek besin listesini gönderebilr misiniz?çok minnettar olurum. basakozd.64@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Burcu hanim benim de 5 aylik bebegim var ilk cocugum ve tecrubesizim rica etsem bana da yollar msiniz ek besin listesini e mail adresim misslibra85@gmail.com simdiden tesekkurler Firdevs

Pınar A. dedi ki...

Burcu Hanım merhaba, eğer zahmet olmayacaksa ek gıda listesini ben de rica edecektim. Tekrar çok teşekkür ederim (pinar.yurekli@gmail.com)

Gezenti Dilek dedi ki...

Ben de istesem acaba duruyor mudur o liste :) dcan78@gmail.com

bubenimolsun.blogspot.cm dedi ki...

süper bilgiler bunlar:)hayat paylasınca güzel,bu güzel ve faydalı bilgileri benimlede paylaşırsanız sevinirim:))
mi_yav@hotmail.com

Adsız dedi ki...

merhaba burcu hanım çok güzel paylaşımlarınız var..emeginize saglık..bende eşimin işi dolayısıyla ıgdırda yaşıyorum ve 1 tane dr var ondanda memnun degilim malesef..çok ilgisiz.kızım 5,5 aylık yavaştan ek gıdaya başladık sizin bilgilerinizde çok işime yaricak..rica etsem ek gıda programınızı banada yollayabilirmisiniz..şimdiden teşekkür edrim..(ozlemsnl@hotmail.com)

Adsız dedi ki...

merhaba burcu hanım. sayfanızı yeni gördüm. rica etsem bana da ek gıda programını gönderrmisiniz. şimdiden teşekürler. (gulhanakkus2012@hotmail.com)

Adsız dedi ki...

Banada gönderirmsn

Adsız dedi ki...

Bes aylik bir oglum var ve ek gidalqr konusunda yeterince bilgim yok bnada listeyi gonderirmisiniZ okmensercan@hotmail.com

birbebekannesi dedi ki...

Merhaba, yazılarınızdan faydalandım. Bunun için teşekkürler; benimde bebeğim 5.ayını bitirdi ve ek gıdalarla ilgili bilgim sınırlı. Alev Hanım Ankara da çalışıyormuş ve sadece referansla hasta alıyormuş; çok iyi ve ilgili bir doktor olduğunu duydum. Ben İstanbul'dayım. Gerçi yeni hasta almadığını arkadaşımdan öğrendim:) Elinizdeki ek gıdalarla ilgili dökümanları paylaşabilirseniz çok çok sevinirim. birbebekannesi@hotmail.com

Adsız dedi ki...

burcu hanım ek gıdaya başlama listesini banada gönderirmisiniz.semihaozdemir23@hotmail.com

MİHRİMAH SULTAN dedi ki...

Banada gönderir misiniz? glbhrx@hotmail.com

MİHRİMAH SULTAN dedi ki...

Bende doktorumda memnun değilim. Sizin doktorunuz nerede? İstanbul'da mı?

Adsız dedi ki...

Burcu hanım merhabalar..
Bloğunuzu yeni gördüm..Bebeğim 6 aylık ve biz katı gıdaya yeni geçiyoruz..Alev hanımdan randevu almak istedim hasta old.için uzun bir süre yeni hasta kabul etmiyor dediler.Referans yöntemiyle randevu alabilirmiyim acaba bilirmisiniz? bir de bana da listeleri gönderebilirseniz çok memnun olurum.Teşekkürler..
pelin60@hotmail.com

filiz dedi ki...

merhaba burcu hanım blogunuz oldukca faydalı,benimde oğlum 5 aylık rica etsem listeyi banada gönderirimisiniz.
filizcallioglu@gmail.com

mevlut ozer dedi ki...

Babada yollarnisiniz nolur mynet_32@hotmail.com

Adsız dedi ki...

bende blogunuzu takip ediyorum ve çok seviyorum bana da 21 günlük programı ve listeyi gönderebilirmisiniz.
esra_metu@yahoo.com

Adsız dedi ki...

Burcu hanim 5 ayi doldurdu bir oglum var ek gidaya nasil gecerim nasil nerden baslarim iyice karisti hersey beynimde beslenme listesini banada gonderirseniz sevinirim tesekkurler.ferdaferdakaya@hotmail.com

vfkbcg dedi ki...

Bana da gonderebilirmisiniz?
burakyagmur_@hotmail.com

Mahmut Belma Can dedi ki...

Dr hanim benim ikiz bebeklerim var 5 aya girdiler beslenme listesini yollarmisiniz bizede belma35@windowslive.com

Mahmut Belma Can dedi ki...

B

Adsız dedi ki...

Mümkünse bende istiyorum listenizi. caglagulayrodoplu@gmail.com

ayşe dedi ki...

Listenizi banada yollarmısınız ? cbkalfa@gmail.com

naciye ayaz dedi ki...

Listenizi bana da yollar misnz naciye.ayaz@hotmail.com

naciye ayaz dedi ki...

Listenizi bana da yollar misnz naciye.ayaz@hotmail.com

naciye ayaz dedi ki...

Listenizi bana da yollar misnz naciye.ayaz@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Ben de istesem... Mümkün müdür? Duruyor mudur o liste? Çok teşekkürler şimdiden... elcinatilgan@gmail.com