22 Ekim 2010 Cuma

Öksürük için...

Kreşe başladığımızdan beri hafif şekilde süregelen öksürüğümüz son günlerde kendini artan şiddetiyle gösterdi. Neyse ki ateşimiz çıkmadı hiç ama kullandığımız ilaçlar da öksürüğümüzü kesmeye yetmedi işte.

Özellikle geceleri oğlumu bir türlü uyutmayan geniz akıntısı ve öksürükle mücadelede kaldığım çaresizlik, beni tabir-i caizse "kocakarı" ilaçlarına yönlendirdi. Yok yok öyle ıhlamur, deniz kadayıfı falan değil.. Mert'in annesi Ayça'nın önerisiyle, aslında hiç tasvip etmediğim, işe yarayacağına bir dakika bile inanmadığım bir şeyi, gecenin 2'sinde hala öksürmekten uyuyamayan oğlumda denedim. 2 tatlı kaşığı balın içine az miktarda kara biber döküp, oğlumun sırtına sürdüm. (Bu arada uygulamak isteyenler, aynı anda sırta ve göğüse ASLA sürmeyin) Evet kulağa vıcık vıcık, yapış yapış geliyor değil mi? Çaresizlik insana neler yaptırıyor işte... Bu uygulamayı bulan "kocakarı"nın alnından öpüyorum, zira günlerce kesemediğimiz gece öksürükleri, sırtına karışımı sürdükten 5 dakika sonra bıçak gibi kesildi. İnanılmayacak birşey ama evet, kesildi. Üstelik, atleti balın tüm vıcıklığını emmiş, yapışık hiçbirşey de kalmamıştı sabaha.. Sadece sırtındaki karabiberleri silkelemek düştü bize... Bal cildi güzelleştirirmiş ya zaten, öptüm öptüm bitirdim o sırtı :)


Kreşe başladığından beri oyun kurma, konsantre biçimde oyun oynama konularındaki ilerlememizden her fırsatta bahsediyorum zaten. Artık kusturacak kadar sanırım hatta :) Ama napıyım, bu, Arda gibi kıpır kıpır  bir çocuk için beklentimin çok ötesinde birşeydi. İşte son zamanlarda evde en çok ve en uzun süre oynadığımız oyun da, renkli ahşap küplerden çiftlik yapmak ve oyuncak hayvanlarımıza o çiftliğin içinde yeni hayatlar kurmak. Her akşam en az 3 sefer çiftlikçilik (!!) oynuyoruz. Sonrasında dev gibi bir kule kuruyor ve uyuyoruz. Ve bu ahşap oyuncakları yerden toplamamıza hiç izin vermiyor Arda, ki bu duruma alışmak da benim gibi düzen hastası biri için öyle zor ki...

(Fotoğraf makinasının pilini yeni değiştirdiğimden tarih yanlış..)

Ayrıca oyun hamuruyla oynayışımız da en son seferde tam 70 dakika oldu. Şok şok şok... Artık Arda kesinlikle 2 dakika bile yerinde duramayan bir çocuk değil... Tam 2,5 sene sonra olması gerektiği gibi normal bir çocuk kıvamına geldi. Bu zamana kadar da bizi çok yordu ama sayesinde sabır yetimiz de tavan yaptı. Biz onu eğitirken, o da bizi eğitti çaktırmadan...

34 yorum:

annelili dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Bizim de aklımızda bulunsun...

Eko Anne dedi ki...

ya ben de inanmam aslında adını bile ilk kez duyduğum otlar falan da soylerler inansammı bundan sonra. geçmiş olsun.

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Geçmiş olsun..
Ben biliyordum bu karabiber-bal tedavisini ama bizdeki yeniyor :)
Yani bir çay kaşığı bala biraz karabiber ekleyip mideye hüpletiyosun :)
Arda çok şeker annesi..
Kreş birçok yönden faydalı, zamanla daha da iyi anlaşılıyor..
Öperiz miniği, takipteyiz ;)

yass dedi ki...

o kuleyi ancak sabırlı bir çocuk yapabilir :)

bir çocuğu da bu hale ancak multi özverili, bilinçli bir anne getirebilir :)

Burcu dedi ki...

Annelili, okuyanların çoğunun "hadi be sen de!!" dediğini duyar gibiyim, zira ilk duyduğumda ben de öyle tepki vermiştim o geceye kadar. Yine de evet akılda bulunmasında fayda var bence de ;)

Esracım, şahsen bana ıhlamur, limon, bitki çayları...vb falan hiçbir değişiklik yapmıyor, o yüzden hiiiç inanmıyorum öyle şeylere. Ama bu olayda şok oldum yeminle.

Burcu dedi ki...

Emine hoşgeldin. Oyun grubu arkadaşlarıma yorum yazıyordun, ben de herhalde benimle yıldızı tutmadı Emine'nin diye düşünmüştüm bir bana yazmayınca.. Sevindim yorumuna. Sevgiler..

Burcu dedi ki...

Yaso, adımı çıkartmış bazıları bir kere, hayatını çocuğunun üzerine kurmuş diye!! Artık inmez sekize misali... Sadece delice sevdiğim kişilere sabır, özveri gösteririm ben (herkes gibi).. Ardaya nasıl göstermiyim.. :)

AYÇA dedi ki...

Kesinlikle Arda'nın kreş sonrası gelişimine katılıyorum. Artık oyun oynuyor, paylaşıyor, soz dinliyor, hem de hiç yerinden kalkmadan oynuyor. Ya ne iyi ettik kreşe gönderdik :)
yaw o düzen durumunu bilmezmiyim? Hatta gecen gün bizdeki durumumuz aklıma geldi :))))
bı de makarnalar bitti... :p

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

:) Burcu, güldürdün beni, aşkolsun...
Sizin oyun grubundan sadece Ayça ile yazışıyorum, 1-2 defa da Sermin'e yazmışlığım var.Böyle düşündüğünü-önemsendiğimi bilseydim her postuna yazardım. Telafı ederiz dimi bundan sonra ;)
Bende teşekkür ederim içten cevabın için, öpüyorum sizi :)

* YeLiZ * dedi ki...

Tesekkurler ! Once bu bulusu icin rahmetli kocakariya , sonra paylastigin icin sana ve linki bana gonderen sevgili Zeynep'e.
Benim oglum da krese basladikdan sonra bu oksurukle geldi ve bize de ayni oksurugu hediye etti.Cok fazla ilac vermedim , ilaclarla aram iyi degil,bal veriyordum bol bol ama olur da azarsa muhakkak deneyecegim ! Simdi olmazsa baska bir zamana...
Sevgiler

Burcu dedi ki...

Ayçacım bir tek Arda mı, Demir'deki gelişimi görünce zaten oyun grubu/kreşe vermeye karar verdim. Kreş gerçekten evde yapamadığımız ve belki de hiç yapamayacağımız şekilde geliştiriyor çocukları. Makarnayı daha yeni mi bitirdiniz?? senin gibi bir makarna canavarı geç kalmış :))

Burcu dedi ki...

Aaa Emine elbette değer veririm, buraya yazanlar değer verip de okuduğuna göre. Tuğrayı öpüyorum..

Burcu dedi ki...

Yeliz, inanamazsın bu bal karabiber olayını sadece 3 defa yaptım, şükür ki şu anda hiç öksürük de yok burun akıntısı/tıkanıklığı da yok. Tamam bunların hepsini tek bal-karabiber yaptı diyemem elbette ama birden bireöksürüğün kesilmesine ve zaman denkleşmesine de şans eseri diyemiyorum..

yemekbiraşk dedi ki...

benimde bir ardam var, ama kızım melisa yaklaşık bir haftadır hasta büyük insan gibi öksürüyor gündüz balgamını söksün diyerek şurup vermiyorum gece rahat uyusun diye veriyorum ama nafile eridi çocuk... bu gece mutlaka yaptığınızı deneyeceğim şifa olur inşallah... sizi izlemeye aldım bi kahveye bende beklerim :)
sevgiler..

Sen Gelince dedi ki...

Burcu geçmiş olsun:) Bizde deişe yarar mı acaba? Bir de oyun hamuruyla 70 dakika oynayan bir çocuğum olacak mı benim de diye düşündüm... Ha söylesene???

Burcu dedi ki...

Yemekbiraşk hoşgeldiniz, ben de size bir kahveye uğraım ama karnım acıktı, ne güzel bir blog o öyle yarabbim... Hepsini yemek istiyorum... :) Bu arada bal-karabiberşi yaparsanız bana sonuçtan bilgi verir misiniz?? gerçekten merak ediyorum çünkü halen daha böyle bir şeyin nasıl işe yaradığına inanamıyorum :) Haber bekliyorum..

Burcu dedi ki...

Özleeeemmmm inan bana Arda bu kıvama geldiyse Nilsu da gelir. gerçekten inan bana.. Belki 1 ay önce belki 1 ay sonra.. Ama kreş herşeyi hızlandırıyor. bana o 70 dakikayı 4 ay önce söyleselerdi hadi canım ordan kafa mı buluyorsunuz benimle derdim. Bu aralar inanamayışlardan ağzım açık geziniyorum :) hayat beni çok şaşırtmaya başladı!! :))

nehirineylemleri dedi ki...

Biz de bitmek bilmeyen bi öksürükle boğuşuyoruz epeydir, bugün acile düştük ilk kez ateş olunca, ciddi bi tedaviye başladık, okula bi hafta ara.
Neyse geçmişler olsun hepiciğine:)

Seni Keşfettim dedi ki...

Geçmiş olsun.Bende bir dönem çok denedim bu tür yöntemleri,hala daha deniyorum ve bu bal-karabiber uygulamasıda aklımda olsun, oğlum çok sık hastalanıyor ve devamlı antibiyotik kullanmak zorunda kalıyorduk.Artık antibiyotik bile fayda etmiyordu hastaneye yatırıp serum veriyordu doktoru.Bizim geniz eti ve bademcik problemi vardı.5 ay önce ameliyat oldu.Şimdide hastalanıyor ama eskisi gibi değil ıhlamur, meyva çayı, burun spreyi gibi yöntemlerle atlatıyoruz.

Burcu dedi ki...

Seni Keşfettim size de çok geçmiş olsun. Geniz eti alındıktan sonra çok rahatlayan, uyksu, iştahı, sağlığı düzelen çok kişi tanıyorum. Umarım sizin de herşey düzene girer. Sevgiler..

Sermin dedi ki...

ben de boğazıma karabiber ve kolonya sürer yatardım eskiden. iyi gelirdi boğaz ağrısına. umarım birgün buna ihtiyaç duymayız ama çok faydalı bir bilgi olmuş canımcım sağol. çoook geçmiş olsun Ardacığıma da.

ZeyNes dedi ki...

Burcucum, kreşe başladığı günden beri Zeynep'te de inatla geçmeyen geniz akıntısı&öksürük var.Denemediğim şey kalmadı.Umarım bizde de işe yarar,sonuçtan bilgilendireceğim seni.Öksürdüğü her gece yaptın mı, birkaç gece üstüste yapılabilir mi,ne dersin?Teşekkürler paylaştığın için.Sevgiler...

Burcu dedi ki...

Sermincim, inşallah hiç ihtiyacımız olmaz ama illa ki de olacak maalesef…Öpüyorum bıdığımı..

Burcu dedi ki...

Neslihancım evet sonuçtan bilgilendirirsen beni sevinirim merak ediyorum çünkü. Ben sadece 3 kez sürdüm. Sadece sırtına çok ince bir tabaka şeklinde ve çok da fazla yaymadım açıkçası. Yani 2 tatlı kaşığı ve azıcık karabiber 3 kullanım için yetti bize. İlk gün gece yatarken, ertesi gün öğle uykusunda ve aynı günün gecesinde. Sonra zaten tamamen bitmişti öksürük. Size de geçmiş olsun canım. Kreşe başlayan çocukların baş derdi sanırım :(

bahriye-kerem dedi ki...

merhabalar...bir süredir yoktuk çok sık takip edemedim burcu...çok geçmiş olsun...evet evet bencede harika bir buluş bal-karabiber...
inşallah iyisinizdir şimdi...kreşe başlamış arda...hayırlı olsun...

Burcu dedi ki...

Bahriye hoşgeldiniz siz de, evet bir süredir yoktunuz farkettim, bu kadar ara vermeyin ama :) Evet şu anda çok iyiyiz şükür, 3 sefer yaptık bu işlemi yetti. Sevgiler..

Bir Annenin Paylaşımları dedi ki...

Şu sıra kreşe 3 hafta önce başlayan oğlumla öksürük savaşı vermekteyken bu tarife ulaşmak nasıl iyi geldi anlatamam. Bu akşam hemen deneyeceğim.Hoş biz de beraberinde burun akıntısı da va r ama öksürüğü kesersek pek bir sevineceğim.

melvis dedi ki...

benim annanem de bu yontemi uygulardi. boyun tutulmasina da cok iyi gelir :)

Burcu dedi ki...

Bir annenin paylaşımları geçmiş olsun size de.. Bizde de burun tıkanıklığı ve akıntısı vardı. Uuzn sürdüğü iin doktor sinüzitten şüphelendi ve öksürüğün kesilmesi akabinde antibiyotike başladık şükür kurtulduk. Umarım sizde de işe yarar. Yrayıp yaramadığını haber verirseniz memnun olurum. Teşekkürler..

Burcu dedi ki...

Melvis, bunu öğrendiğim de iyi oldu teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Çok teşekkürler :) Ben de internette tam olarak "kocakarı" ilacı arıyordum. Bu anlattığınızı çok eskilerden hatırlıyordum. Ama emin olamıyordum. 2 yaşındaki oğlum kreşten dolayı öksürük olayını abartmış durumda. Bal - karabiberi hemen bu gece deneyeceğim. Tekrar teşekkürler.

Burcu dedi ki...

Adsız çok geçmiş olsun, umarım işe yarar sizde de...

nazife şat dedi ki...

ben bal ile karabibere hiç sıcak bakmadım oğlum 3 yaşında çok hasta oldu hırıltı öksürük tıkanma 3 senedir böyle ama bügün çaresiz kaldım oğlum öksürürken içim parçalanıyordu bende yorumları okuduktan sonra denemeye karar verdim süreli 2 saat oluyo ve oğlum allahıma şükürler olsun deliksiz uyuyor ayrıca bulunduğu odada sürekli su kaynatıyorum ben faydasını şimdiden gördüm gibi en azından oğlum uyuyabiliyor herkese çok teşekkürler

Burcu dedi ki...

Nazife çok sevindim işe yaradığına. İlk duyduğumda ben de aman kocakarı ilaçları mı çözecek onca ilacın çözemediğini diye düşünmüştüm ama aynen sizin gibi çaresizlikten yapmıştım ve işe yarad. (Gerçi sonradan bir kez daha yaptım farklı bir seferde o zaman ilkindeki kadar başarılı olmadı ama neyse..) Geçmiş olsun..